سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تاریخ : یادداشت ثابت - دوشنبه 96/3/23 | 6:16 صبح | نویسنده :

رفیقی داشتم از دست یه عده خیلی عصبانی بود. می گفت چرا بعضی ها نمیخوان بفهمن؟! چرا اینقدر بی تفاوتن؟

بهش گفتم: کیا؟

گفت همینایی که هیچ احساس تکلیفی نسبت به ولی فقیه ندارن؟ همش انتظار دارن همه کارها رو ولی فقیه براشون درست کنه! آخه اونا نباید هیچ قدمی بردارن؟!

من که زمینه را برای یک بحث داغ سیاسی آماده دیدم گفتم حالا مثلا باید چکار کنن؟ انقلاب که کردن، هشت سال هم که از مملکتشون دفاع کردن، تحریمهای حدود چهل سال را هم که دارن تحمل میکنن...دیگه باید چکارکنن؟

او که حالا خودش را مقابل یک مخالف می دید، کمی آرام شد و ادامه داد: نمیخوام وحدت و همدلی مردم را برابر دشمنان بیرونی انکار کنم. همیشه همینطوربوده پای دشمن که میاد وسط  مردم ما از هر قوم و قبیله ای و ازهر جناحی که باشند در کنار هم قرار می گیرند؛ ولی حرف من اینه که الان ودر فضایی که کشور آرومه چرا عده ای نمیدونن یا نمیخوان بدونن که رمز موفقیت و پیشرفت کشور ما چیه؟

گفتم حالا پیشنهاد شما برای برون رفت از مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی چیه؟!

گفت: مگه تو امام خمینی را قبول نداری؟ گفتم آره. گفت: مگه امام نفرمود پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد؟ گفتم: آره. حالا مگه ما نبودیم؟ گفت: مشکل اصلی همینجاست که عده ای خیال می کنن پشتیبانی ولایت فقط به دوست داشتن و شعار دادنه. گفتم پس به چیه؟

گفت ببین پشتیبانی ولایت فقیه نه فقط در شعار بلکه در عمل است. مثلا در مورد همین انتخابات، پشتیبانی ولایت فقیه به اینست که ببینی معیارها و شرائطی که ایشان برای نامزد اصلح معرفی می کنند کدامست؟ مثل اعتماد به نیروی انسانی داخلی، عدم اعتماد به آمریکا، پرهیز از زندگی اشرافی، توجه به محرومان و مستضعفان جامعه و...

خب وقتی حرفای ایشون زمین بمونه وضعمون میشه همینه که هست؛ تعطیلی درصد بالایی از کارخونه ها، بیکاری کارگرها و خیلی از جوونها، مشکلات اقتصادی، بالارفتن آمار طلاق و اعتیاد و...

ادامه داد مگه تو باور نداری که ولی فقیه میخواد ما در آرامش و آسایش باشیم؟ مگه نگفتن "شرمندگی من از اینکه جوانی بیکار با دست خالی به خانه می‌رود کمتر از خود او نیست" این همان معنای ولایت فقیه است که از شادی مردمش شاد و از غم و ناراحتی آنها محزون است. او میخواد مردمش عزیز باشند. او راههای خلاصی از مشکلات را بخوبی می داند و مکرر به مسئولان اجرایی تذکر میدهد و حتی در جلسات خصوصی از کم کاری و ضعف مدیریتی آنها به شدت عصبانی می شود.

گفتم: پس بنظر شما یکی از راههای جدی برای خلاصی از مشکلات، انتخاب مسئولانی است که معیارهای مد نظر ولی فقیه را داشته باشند؟

گفت: ببین، پیشرفت هر جامعه ای منوط به دو چیز است: قانون خوب و مجری خوب. هر جامعه ای که یکی از این دو چیز را نداشته باشه پیشرفت که نمی کند بماند، پسرفت میکنه! ولی فقیه تلاش میکنه که مردم مجری خوب انتخاب کنند تا مشکلات کمتری را تحمل کنند. ولی حالا اگر ما در انتخاب درست کوتاهی کردیم؛ مقصر کیه؟ آیا نبایدعواقب آنرا بپذیریم؟

وچه زیبا فرمود حضرت امام(ره) که "میزان رای مردم است". یعنی خود مردم اند که با رای خود، آینده چهارساله خود را رقم میزنند. میخواهند عزیز باشند یا...میخواهند پیشرفت کنند یا...میزان رای خود آنهاست

همه ی حرفم آنست که اگر مجریان کارآمد، پرتوان و انقلابی بر سر کار باشند، تلاش می کنن تا دغدغه های ولی فقیه که همان حل مشکلات مردم است برطرف شود. ولی فقیه همان راه بلدی است که بهترین و نزدیکترین راه برای رسیدن به قله های پیشرفت را نشان می دهد.

من که تسلیم استدلال محکم و قوی او شده بودم، به نقش جدی مردم در سرنوشت کشورمون می اندیشیدم. هم خوشحال بودم، هم نگران. خوشحال از اهمیت نقش مردم و نگران از عواقب تشخیص اشتباهشون




  • سه سیب
  • روینیا
  • کارت شارژ همراه اول